maanantai 19. marraskuuta 2012

Ensimmäinen blogihaaste, jihuu

Sain ensimmäisen haasteen. Handmade Namukas-blogin Petralta. Kiitos ja halaus Petralle! Onpas hauskaa saada vastata kysymyksiin.

Haasteen ohjeet kuuluvat seuraavasti: 

Kiitä ja linkitä bloggaaja jolta sait tämän haasteen. Jokaisen haastetun henkilön täytyy vastata 11 kysymykseen jotka haasteen antaja on esittänyt ja postata vastaukset blogiinsa. Valitse sitten viisi uutta haastettavaa ja linkitä heidät postaukseesi. Keksi 11 uutta kysymystä joihin haastettujen tulee vastata. Älä haasta sitä henkilöä jolta sait tämän.

Tässäpä minulle esitetyt kysymykset:

1. Kuinka kauan olet tehnyt käsitöitä ?
Olen tehnyt käsilläni pienestä pitäen. Olen nopeasti innostuva tekijä, joten olen ehtunyt kokeilla vähän kaikkea. Neulominen on minulle kovin mieluista ja tänä syksynä olen saumurin ansioista innostunut ompelemaan oikein urakalla.

2. Mikä sai sinut innostumaan käsitöistä ?
Kun olin lapsi äitini teki käsitöitä, joka sai myös minut kiinnostumaan käsillä tekemisestä.

3. Oletko itseoppinut vai koulutuksen saanut ?
Itseoppinut. Hallitsenkin siis melko hyvin purkamisen jalon taidon!

4. Teetkö käsitöitä harrastuksena vai yrittäjänä ?
Käsityöt ovat minulle suurta terapiaa. Ne ennaltaehkäisevät masennusta ja mökkihöperyyttä tehokkasti. Arjen huolet häviävät saumurin lauluun.

5. Millaisista kädentaidoista pidät ?
Neulominen, ompelu, askartelu, virkkaus, Petit Point-työt, nukkekoteilu, rakentaminen, leipominen.....

6. Mitä kaikkea käsillä tekemiseen liittyvän harrastat/olet harrastanut ?
Olen käynyt taidekoulun (maalaus, grafiikka, valokuvaus), neulominen, Petit poit-työt, ompelu ja virkkaus.

7. Ilahdutatko läheisiäsi Jouluna itse tehdyillä lahjoilla ?
Kyllä, suurin osa tämän vuoden lahjoista on itsetehtyjä. Ja olen siitä salaa iloinen :) ja hiukkasen ylpeäkin.

8. Mitä ompelet juuri nyt ?
Joululahjapaitoja.

9. Mitä aiot ommella seuraavaksi ?
Untolle jonkin ihanan bodyn. Jostain ihanasta kankaasta.

10. Missä olet mielestäsi onnistunut viimeksi ?
Tein loppuun miikkarihaalarit. Jouduin purkamaan kantteja useampaan otteeseen, joten olen ylpeä siitä, että sain haalarit valmiiksi!

11. Miksi aloit pitämään Blogia ?
Halusin muistaa mitä olen saanut aikaan ja toivoin, että blogissa näkyisi myös kehitykseni.
 
Siirrän haasteen seuraaville bloggareille:






Teille esitän seuraavat kysymykset:

1. Mitä käsitöitä teet mieluiten?
2. Ensimmäinen käsityömuistosi?
3. Kenelle teet käsitöitä?
4. Haaveittesi työ eli minkä käsityön haluaisit toteuttaa?
5. Mikä on haastavinta käsitöissä?
6. Mistä ostat käsityötarvikkeesi?
7. Mistä haet/saat inspiraatiosi?
8. Missä työskentelet?
9. Mikä on seuraava käsityöhankintasi?
10. Mikä bloggaamisessa on haastava ja mikä ilahduttaa?
11. Missä olet hyvä? Siis käsitöissä...


2 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta! :) En jaksanut nyt keksiä uusia kysymyksiä, mutta noihin sinun laatimiin kyssäreihin on vastattu :)

    VastaaPoista
  2. Vai että haastetta pukkaa :D Aika ihanaa (: vastailen kysymyksiin jahka kerkeän ja ilmottelen sitten täällä ;)

    VastaaPoista